fbpx

Dine ansatte er din

STERKESTE MERKEVARE

Gode bilder av komfortable og trygge ansatte, som utstråler både profesjonalitet og kompetanse, vil bidra sterkt til å styrke bedriftens omdømme.

Dine ansatte er din

STERKESTE MERKEVARE

Gode bilder av komfortable og trygge ansatte, som utstråler både profesjonalitet og kompetanse, vil bidra sterkt til å styrke bedriftens omdømme.

Dine ansatte er din

STERKESTE MERKEVARE

Gode bilder av komfortable og trygge ansatte, som utstråler både profesjonalitet og kompetanse, vil bidra sterkt til å styrke bedriftens omdømme.

Mange av mine kunder gir uttrykk for at de ikke er komfortable foran kamera, og dette er noe jeg tar på største alvor. Spesielt i jobbsammenheng er det viktig at du har et bilde som viser åpenhet og tillit, vennlighet og kompetanse. Jeg bruker derfor en del tid på å dele både kunnskap, erfaringer, tips og teknikker som bidrar til at vi sammen skaper et bilde som du vil være stolt av.

En av metodene er å la deg få se noen av bildene underveis i fotograferingen, da har vi muligheten til å justere der det er nødvendig, og du får et mye større eierskap til både prosessen og sluttproduktet.

HVA ER FORSKJELL PÅ PROFILBILDE OG PORTRETT?

HVA ER FORSKJELL PÅ PROFILBILDE OG PORTRETT?

HVA ER FORSKJELL PÅ PROFILBILDE OG PORTRETT?

Profilbilder, også kalt headshots, blir mye brukt av bedrifter, foredragsholdere og arbeidssøkere fordi de går tett på personens ansikt og flytter fokuset i større grad på uttrykk og formidling (for eksempel vennlighet og profesjonalitet), enn om man bruker bilder i helfigur. Bakgrunnen er ofte nøytral og uten for mange forstyrrende elementer, og formatet passer i tillegg godt til oversikter med mange bilder presentert på samme sted (blant annet på en hjemmeside).

Et portrett er forsåvidt også et bilde som formidler et budskap til betrakter, forskjellen her er ofte at det inkluderer mer av kroppen og omgivelsene til personen enn det gjør på et profilbilde. Det kan være alt fra helfigur til beskjæring fra brystkassen og opp, og man bruke rekvisitter, spenstige bakgrunner og poseringsverktøy i tillegg dersom det er naturlig og passer til formidlingen.

DETTE SKJER NÅR DU HAR BOOKET

DETTE SKJER NÅR DU HAR BOOKET

DETTE SKJER NÅR DU HAR BOOKET

Jeg snakker mye om betydningen av et bilde, og jeg kan nesten ikke få understreket det sterkt nok: et bilde er non-verbal kommunikasjon, og for mange potensielle kunder er nettopp ditt profilbilde deres første møte med deg og din bedrift. Hva ønsker du å formidle ut til dine kunder? Hvilke verdier er viktige for din bedrift? Og hvordan kan man få sagt dette før kunden scroller videre?

Prosessen frem til ferdig produkt starter allerede når du booker tid til fotograferingen. Så snart du har bekreftet bookingen, får du tilsendt informasjon om hva du bør gjøre og planlegge før fotograferingen. Klær, farger, hår, sminke – ja, til og med fuktighetskrem er ting å tenke på før vi møtes til avtalen.

Når du kommer i studio forventer jeg ikke at du skal ha kontroll på hvordan du «snakker» gjennom kamera. Det er faktisk min jobb! Det eneste du trenger å tenke på er hvilke verdier du og bedriften verdsetter, hvor mange bilder du trenger og hva bildene dine skal brukes til.

Til å begynne med vil fotograferingen føles merkelig, uvant og sikkert litt klein. Derfor er det viktig at vi ikke stresser med å «få det gjort», men setter av godt med tid så du blir kjent med prosessen og blir trygg på oppgavene du får. Trygghet skaper selvtillit, og selvtillit skaper tillit. 

Ved hjelp av kunnskap, teknikker og øving vil du få en bedre forståelse for hvordan du gjennom kroppsspråk, smil og mikro-bevegelser formidler de verdiene som er viktige for deg. Når man greier å slappe litt av, vil også uttrykket bli bedre, og det er da moroa begynner! 

Du får se bildene underveis mens vi holder på, sånn at du kan være komfortabel med hva vi gjør og hvor vi er på vei. Og til slutt får du være med på å velge ut det eller de bildene du ønsker jeg skal redigere ferdig og levere i høyoppløselige filer.

HEADSHOTS

PORTRETTER

Nysgjerrig på hva vi kan skape sammen for at du og din bedrift skal bli mer synlig?

Ta kontakt for en uforpliktende samtale.